2. dubna 2014

Celozrnný chleba snadno a rychle.

Miluji vůni čerstvě upečeného domácího chleba. Vždycky mě to ve vzpomínkách přenese k mojí babičce, u které si vůni chleba vybavuji z dětství.

S mužem jsme se začali také více zajímat o to, co jíme a tak jsem se rozhodla, že nejlepší alternativou bude péct si vlastní chleba, kde člověk ví, co do něj dává.

Inspirací pro tento recept byl úžasný blog Kitchenette, určitě vám doporučuji jeho návštěvu. Já jsem zatím oproti stránkám Markéty, která tento blog vede, totální amatér a žabař. No, někde se začít musí :)

Teď už ale hurá k receptu a samotnému pečení. Příprava je bleskurychlá, není vůbec náročná a zvládne ji i naprostý začátečník.


Recept na celozrnný chléb.

Připravte si:
  • bílou hladkou mouku, celozrnnou mouku (výběr je zcela na vás)
  • třtinový cukr
  • instantní droždí
  • sůl
  • ocet
  • olivový olej
  • semínka dle chuti

Dále budete potřebovat:
  • misku
  • metličku nebo vařečku na míchání
  • formu na chléb (lze péct i ve skleněné misce, zkrátka v tom, co máte doma)
  • pečící papír
  • hrnek

Postup přípravy jsem nafotila a shrnula do fotoreceptu, snad vám pomůže.



Krok 1.
Do misky nalijte 1,5 hrnku vlažné vody, přidejte 1 polévkovou lžíci třtinového cukru a 1 balíček instantního droždí. Suroviny promíchejte a nechte vše na 10 minut odpočinout.







Krok 2.
Do misky přidejte 1 polévkovou lžíci soli, 1 polévkovou lžíci olivového oleje a 1 polévkovou lžíci octa. Vše promíchejte.






Krok 3.
Postupně do misky vmíchejte 1 hrnek bílé hladké mouky a 2 hrnky celozrnné mouky. Mouky opravdu přisypávejte po menších dávkách a postupně promíchávejte. Těsto je lepivé, ale nebojte se toho, vše se krásně spojí a vymíchá.






 

Krok 4.
Nakonec do těsta vmíchejte oblíbená semínka a dejte těsto na teplé místo vykynout (kynutí trvá cca 40 - 60 minut).







Krok 5.
Po vykynutí těsto přendejte do formy na chleba. Já formu vykládám pečícím papírem, abych si ušetřila práci s následným vyndaváním chleba z pečící formy. Nezapomeňte si také předehřát troubu. Já mám vyzkoušeno, že v mé troubě je ideální teplota 180 stupňů. Chléb peču 1 hodinu a 45 minut.










Finále je tu, přeji dobrou chuť.








Vaše A.


Žádné komentáře:

Okomentovat